A második világháború akkor és most

1939. április 26. szerda

2014. április 26.

Új repülési sebességi világcsúcsot állít fel a Messerschmitt

 

Me_209_V-1.jpg

A Messerschmitt repülőgépgyár Me 209 típusú, D-INJR azonosítószámú repülőgépével új sebességi világcsúcsot állít fel, amikor Fritz Wendel berepülőpilóta eléri vele a 756 km/óra sebességet.

Az Me 209 egy együléses, alsószárnyas versenyrepülőgép, amit nagy sebesség elérésére épített a Messerschmitt gyár. Tervezését 1937-ben kezdték meg és 1938. augusztus 1-én repült először. A repülőgép távoli rokonságban áll a Bf 109 típusú német vadászrepülőgéppel, mivel ugyanolyan Daimler-Benz DB 601 típusú motor hajtja mindkettőt. A korábbi rekordot 1939. március 30. óta tartotta 746 km/óra sebességgel a szintén Daimler-Benz DB 601 motorral hajtott német Heinkel He 100 V-8 típusú kísérleti repülőgép.

 

Hatalmas amerikai hadiipari megrendelés

 

P-40_Warhawk.jpgAz Egyesült Államok Hadseregének Légi Hadteste (US Army Air Corps) 524 db P-40 típusú vadászgép leszállítására ad megrendelést a Curtiss repülőgépgyárnak.

A P-40-es egy egyszemélyes, alsószárnyas vadászrepülőgép, 6 db 50 kaliberes (12,7 mm) géppuskával felszerelve, amik mellett még 227 kilogrammnyi bombát is képes szállítani. Legnagyobb sebessége 580 km/óra.

A szerződés értéke 13.000.000 dollár, ami az eddigi legnagyobb értékű beszerzés az amerikai hadseregnél.

A bejegyzés trackback címe:

https://1939-1945.blog.hu/api/trackback/id/tr516045790