A második világháború akkor és most

Az U-29 tengeralattjáró

2014. szeptember 18.

Az U-29, ami elsüllyesztette a HMS Courageous repülőgéphordozót

 

A hajó VII A Típusú tengeralattjáró, amiket 1933-1934 között terveztek a kisebb II Típusúak leváltására és összesen 10 db épült belőlük. A legénységük általában kedveli őket, mert hatékonyabbak mint az elődtípus.

U-29_003_Brema.jpgVII A Típusú tengeralattjárók (U-27, U-28, U-29, U-30, U-33, U-35) és egy I A Típusú (U-25) Bréma kikötőjében

Az U-29 gerincét 1936. január 2-án fektetik le, vízre 1936. augusztus 29-én bocsátják és 1936. november 16-án már hadrendbe is áll. Vízkiszorítása a felszínen 626 tonna, míg alámerülve 745 tonna. Hossza 64,5 méter, szélessége 5,5 méter, merülése 4,4 méter.

U-29_006.jpg

Két db, összesen 2.310 lóerős MAN 6 hengeres M6V 40/46 dízelmotor gondoskodik a meghajtásáról a felszínen, valamint az akkumulátorok feltöltéséről. A víz alatt 2 db, összesen 750 lóerős BBC GG UB 720/8 elektromotor hajtja. Maximális sebessége a felszínen 17 csomó (31 km/óra), alámerülve pedig 8 csomó (15 km/óra). Hatótávolsága 11.500 kilométer 10 csomós sebességgel a felszínen, míg a víz alatt 4 csomós sebességgel 135-174 kilométer. Maximális merülési mélysége 220 méter.

U-29_005.jpgAz U-29 fedélzeti 88 mm-es ágyúja a toronyból fényképezve

Négy torpedóvetőcsöve van az orrban és egy a tatban, amikhez 11 torpedót szállíthat. A fedélzeti fegyverzete egy 88 mm-es SK C/35 ágyú 220 gránáttal és egy 20 mm-es C/30 légvédelmi gépágyú.

Otto_Schuhart_Korvettenkapitän.jpgKorvettenkapitän Otto Schuhart, a hajó kapitánya amikor a HMS Courageoust elsüllyesztik

Harci tevékenysége során 12 kereskedelmi hajót süllyeszt el 67.277 tonna értékben, és egyetlen hadihajót a HMS Courageous repülőgéphordozót. 1941. végén kivonják a frontszolgálatból és kiképzőhajóként szolgál tovább 1944. áprilisáig, ami után már csak tüzérségi platformként funkcionál. 1945. május 4-én legénysége süllyeszti el a Kupfermühlen-öbölben, majd a roncsot 1948-ban szétbontják.

U-29_007.jpgAz U-29 jelvénye, amit az U-3, U-120, U-747, U-1274 és U-1308 is használt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://1939-1945.blog.hu/api/trackback/id/tr86706079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sóskatáska 2014.09.19. 09:51:49

"Maximális merülési mélysége 220 méter."
Nem sok ez egy kicsit?

19391945 · http://1939-1945.blog.hu/ 2014.09.19. 10:00:05

@sóskatáska: Nem. :) Tényleg ennyi volt, ennyit garantált a gyártó. Persze ilyen mélyre csak nagyon ritkán merültek, mert a 220-250 méter már az összeroppanási zónájuk volt. A német technika és ipar hagyományosan nagyon fejlett volt, az amerikai Sargo osztályú tengeralattjáróknál például csak 76 métert garantált a gyártó.